چسبی که بینایی را حفظ می کند
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

سلام دوست من خوش آمدی !برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دهنو ، سرزمین مهر و عطوفت و بندگی و آدرس http//dehnou-ema.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. از دیدارتون خوشحالم . لطفا بازم به ما سر بزنید . 






این محلول یک پلیمر موسوم به pNIPAM است که اگر سرد باشد حالت غیر چسبنده دارد اما وقتی که با گرمای چشم، گرم شود چسبناک و محکم می شود. می توان در فاصله انتقال مصدوم به بیمارستان این چسب را به چشم وی افزود تا ژل طبیعی چشم بتواند کار خود را به درستی انجام دهد و شبیکه را درون چشم حفظ کند.


وقتی بیمار به بیمارستان می رسید پزشکان به راحتی با افزودن یک محلول نمکی سرد به این چسب آن را دوباره به حالت مایع بازگشت داده تا به طور بی خطری از چشم خارج شود.
در آزمایش های انجام شده بر روی چشم جسد خوک، مشخص شد عملکرد این چسب مانند "سیانوآکریلات" یا همان "ابر چسب" است که البته قطعا قابلیت استفاده در چشم را ندارد.این پژوهشگران نتایج تحقیقات خود را در نشست سالانه انجمن تحقیقات دید و چشم پزشکی س2014 عرضه کردند.
منبع : mehrnews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 5 تير 1394برچسب:چشم , دانشمندان , محافظت, ] [ 16:2 ] [ Hossain Lotfi ]
درباره وبلاگ

سلام دوستان. اینجانب حسین لطفی آموزگار مقطع ابتدایی ، بسیار خوشحال و خرسند هستم که از طریق این وب با شما در ارتباط هستم. پیشنهادات ارزنده ی شما در بهتر به نمایش درآمدن این وب مثمر ثمر خواهد بود. آندسته از کاربران عزیز که علاقمند به انتشار مطالب خود (مخصوصا مطالب پیرامون درس و مدرسه)می باشند ، می توانند از طریق ایمیل به اینجانب اطلاع داده تا به عنوان نویسنده در وب مشغول فعالیت شوند. باتشکر hossain.lotfi@yahoo.com
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آیه قرآن

استخاره آنلاین با قرآن کریم